Wydział Studiów Edukacyjnych

Magda Ziółek

Wyłaniająca się dorosłość to etap życia, który coraz częściej uznawany jest za odrębną fazę rozwoju człowieka. Jakie wyzwania mu towarzyszą? Na to pytanie odpowiedział międzynarodowy zespół badawczy – z udziałem naukowczyń z UAM. O wynikach projektu, którego wyniki opublikowano w artykule „Building Bridges Between Arnett’s and Havighurst’s Theories: New Developmental Tasks in Emerging Adulthood across Six Countries”, z prof. Barbarą Jankowiak z Wydziału Studiów Edukacyjnych rozmawia Magda Ziółek.

Krzysztof Smura

Pytany o mentora/kę, jednym tchem wymienia profesorów Hannę Krauze-Sikorską, Zbyszko Melosika, Carlosa Smaniotto Costę i Grzegorza Króliczaka. O tym ostatnim mówi, że choć się przyjaźnią, to nadal pozostaje on też nauczycielem. Profesor Michał Klichowski – szef Centrum Neuronauki Poznawczej – w ostatnich latach stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych postaci naszej uczelni. Swoistą pieczęć na tej rozpoznawalności położył otrzymany niedawno tytuł profesorski oraz wydawniczy hit z ubiegłego roku: „Efekt neuro”, który naszym zdaniem już wszedł do kanonu naukowych lektur obowiązkowych.

Dr Dobrochna Hildebrandt-Wypych

Na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu odbyła się VIII edycja międzynarodowej konferencji Educational Role of Language – Language in Actions, Actions in Language. Wydarzenie, gromadzące badaczy i badaczki z pięciu kontynentów, potwierdziło swoją rangę jako forum interdyscyplinarnego dialogu o roli języka w edukacji, kulturze i życiu społecznym.

dr Natalia Ulaniecka

Międzynarodowe seminarium o edukacji obywatelskiej i demokracji wielokulturowej odbyło się na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM.

opr. red.

I Konferencja Tematyczna „Szkoła Pozytywnych Relacji. Jasność w Szkole” miała miejsce na Wydział Studiów Edukacyjnych UAM. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Zakład Metodologii Nauk o Edukacji WSE UAM we współpracy ze SPARK Academy.

Ewa Konarzewska-Michalak

W marcu obchodziliśmy miesiąc świadomości endometriozy, choroby nieuleczalnej i dziedzicznej. Cierpi na nią ok. 180 mln dziewcząt i kobiet na świecie, z czego dwa miliony – w Polsce. Eksperci szacują, że dwie trzecie tych osób nie wie, co im dolega. Jedną z chorych jest doktor Marlena Kaźmierska z Wydziału Studiów Edukacyjnych.

redakcja

Gala Złotego Serca Pedagoga i Studenta Roku 26 marca 2026 roku na Wydziale Studiów Edukacyjnych odbyła się VIII edycja plebiscytu Złote Serce Pedagoga oraz IV plebiscytu Studenta Roku.

Prof. UAM Natalia Walter

Sztuczna inteligencja już teraz zaczyna w istotny sposób wpływać na edukację, a w niedalekiej przyszłości może radykalnie zmienić zarówno system oceniania osób uczących się i studiujących, jak i programy nauczania w szkołach i na uczelniach.

dr Mariusz Przybyła, adiunkt w Zakładzie Edukacji Medialnej WSE UAM

W dniach 1-2 marca 2025 roku w Poznaniu odbyła się VII Ogólnopolska Konferencja naukowo-metodyczna z cyklu „Harcerstwo jak pedagogia – patriotyzm”. Pierwsza część obrad miała miejsce w Ogrodzie Botanicznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, natomiast druga – w Sali Rady Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM. Uroczystego otwarcia konferencji dokonał Dziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM, prof. dr hab. Waldemar Segiet. Pomysłodawcą i głównym organizatorem oraz Przewodniczącym Komitetu Naukowego jest dr Mariusz Przybyła.

Magda Ziółek

– Poruszają mnie takie sytuacje, w których ojcowie, którzy nie mają swojego biologicznego potomstwa, aktywnie uczestniczą w wychowaniu dzieci swojej partnerki czy żony – mówi dr Magdalena Sadowska z Zakładu Penitencjarystyki WSE.