Wersja kontrastowa

Budowanie marki uniwersytetu online

Budowanie marki uniwersytetu online
Budowanie marki uniwersytetu online

W erze cyfrowej, jeśli nie jesteśmy widoczni online, to tak, jakby nas nie było. Internet staje się dominującym kanałem konsumpcji mediów, podstawowym źródłem pozyskiwania informacji, pozwala w czasie rzeczywistym dotrzeć do odbiorców na całym świecie.

Żadna instytucja, która chce się liczyć na jakimkolwiek rynku, nie może pozwolić sobie na zaniedbanie budowy swojej marki i reputacji online. W Internecie nie wystarczy być. Budowa wizerunku w sieci wymaga ciągłych wysoce proaktywnych organicznych i sponsorowanych zabiegów promocyjnych podążających za rozwojem technologicznym i ewolucją zachowań docelowych odbiorców. Jednak nawet najlepsze techniki marketingowe nie spowodują wzrostu zainteresowania ofertą bez atrakcyjności jej treści. To jakość oferty jest punktem wyjściowym do skutecznej promocji. Dodatkowo skuteczna promocja może być jedynie efektem dobrze zaplanowanej i zoptymalizowanej pracy zespołowej.

Czytaj też: GOMAC. Jesteśmy najlepsi w Europie!

UAM wraz z poszczególnymi wydziałami, zakładami itd. ma do wykorzystania ogromny potencjał. Tworząc międzywydziałową skalowalną odwróconą strukturę zespołów implementacyjno-koordynacyjnych można osiągnąć efekt synergii, który przez zwiększenie efektywności odpowiednich procesów pozwoliłby na poprawę jakości i rozbudowę treści oferty online.

Z korzyścią dla każdego z jej członków, Uniwersytet powinien zadbać o to, by w świadomości naszej społeczności naturalną była potrzeba upowszechniania dorobku naukowego pracowników, prowadzonych na UAM badań naukowych, oferty edukacyjnej, proaktywnej promocji osiągnięć pracowników i studentów itp.. Z punktu widzenia pracowników, czy studentów, udział w promocji powinien być bezpośredni, związany z autopromocją i zintegrowany z typową aktywnością, jak najprostszy i efektywny, realizowany poprzez wprowadzanie ogólnouniwersyteckich standardów, dostarczanie usprawniających narzędzi, budowanie świadomości i umiejętności, dostarczając wsparcia szkoleniowego i motywacyjnego. Co bardzo istotne, powinny zostać stworzone warunki eliminujące konkurowanie, a promujące współpracę, wymianę doświadczeń i kadr między wydziałami, by wzajemnie wzmacniać się w zespole.

 

Nauka Ogólnouniwersyteckie

Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z polityką prywatności UAM.

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.