Rozwój publiczności - zajęcia na nowych studiach podyplomowych Wydziału Nauk Społecznych UAM odbywają się zarówno w Poznaniu, jak i w Warszawie. Pierwszy zjazd w stolicy miał miejsce w Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie.
Jesienią ruszyły pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu rozwoju publiczności. Są one efektem lokalnej współpracy UAM i samorządów z Warszawy i Poznania. Adresatami studiów „Rozwój publiczności” są dwie grupy, rekrutowane w dwóch osobnych trybach: pracownicy instytucji kultury zlokalizowanych na terenie Warszawy i Poznania oraz studenci, którzy posiadają co najmniej dyplom ukończenia studiów licencjackich i są aktywnymi studentami I lub II roku SUM. Studia skierowane są do osób planujących rozwój swojej ścieżki zawodowej w obszarze kultury, z nastawieniem na pogłębianie swoich kompetencji w obszarze pracy z publicznością.
Zobacz: Nietypowe studia podyplomowe na UAM
Celem programu studiów podyplomowych jest wykształcenie profesjonalistów przygotowanych teoretycznie, metodycznie oraz praktycznie do pracy w organizacji kulturalnej w oparciu o koncepcję rozwoju publiczności. Studia zapewniają wiedzę i praktyczne umiejętności podnoszące kompetencje obecnych i przyszłych pracowników organizacji kulturalnych różnego typu, w zakresie pracy z publicznością, oferując zasoby i kontekst wymiany wiedzy, a także tworzenia sieci kontaktów na poziomie międzynarodowym, co jest możliwe dzięki europejskiemu partnerstwu powołanemu w ramach realizacji międzynarodowego projektu „CONNECTING AUDIENCES: European Alliances for Education and Training in Audience Development”.
Poznański zespół w składzie prof. UAM dr hab. Jacek Sójka, dr Marcin Poprawski oraz mgr Piotr Firych współpracuje w ramach projektu z należącymi do grupy najbardziej uznanych i kompetentnych ośrodków w Europie specjalizujących się w tematyce zarządzania organizacjami w sektorze kultury. Są to: Universidad de la Iglesia de Deusto (Hiszpania), Goldsmiths’ University of London (Wielka Brytania), Fondazione Fitzcarraldo (Włochy), The Audience Agency (Wielka Brytania), Center for Kunst & Interkultur (Dania), Asimétrica (Hiszpania), Melting Pro Learning (Włochy), ENCATC Network (Belgia). Jednym z partnerów jest również Miasto Stołeczne Warszawa wraz ze swoimi instytucjami kultury.