BEST Student GRANT. Dziesiątka wspaniałych odebrała czeki

BEST Student GRANT. Dziesiątka wspaniałych odebrała czeki, fot. Przemysław Stanula
BEST Student GRANT. Dziesiątka wspaniałych odebrała czeki, fot. Przemysław Stanula

BEST Student GRANT. Najlepsze młode studentki i studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu odebrało dziś symboliczne czeki i gratulacje od władz rektorskich. Laureatki i laureaci III edycji konkursu 2018/2019 otrzymali 5 tys. złotych na swoje pierwsze badania. 

BEST Student to specjalny program dla laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych, a także osób, które osiągnęły na egzaminie maturalnym najlepsze wyniki i rozpoczęły studia na UAM.  W tym roku do konkursu zgłoszono 27 prac – projektów własnych badań.

 

Czytaj: Znamy laureatów II edycji Best Student Grant

 

Tym razem granty trafią do następujących osób:

1. Laura Bednarska – studentka Wydziału Anglistyki, kierunek: filologia angielska. Tytuł projektu: „Recepcja kultury ogólnej przez głuchych oraz uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze”.

 

2. Michał Chęciński – student Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej, kierunek: filologia polska. Tytuł projektu: „Społeczeństwo superbohaterów i superbohaterek. Studium o filmowych realizacjach superbohaterskich wizerunków”.

 

3. Joanna Czarny – studentka Wydziału Nauk o Sztuce, kierunek: muzykologia. Tytuł projektu: „In An Autumn Garden Toru Takemitsu wobec tradycji gagaku. Refleksja kompozytorska i muzyczna realizacja”.

 

4. Anna Czombik – studentka Wydziału Chemii, kierunek: chemia. Tytuł projektu: „Karbokation tritylowy jako kaskadowy induktor chiralności w katalitycznej, stereoselektywnej reakcji Dielsa-Aldera”.

 

5. Anna Dalinskaya – studentka Wydziału Biologii, kierunek: biotechnologia. Tytuł projektu: „Monitorowanie dynamiki biosyntezy toksycznegio białka powstającego w wyniku niekanonicznej tranlacji sekwencji powtórzeń trójnukleotydowych CGG”.

 

6. Justyna Hornik – studentka z Wydziału Biologii, kierunek: biotechnologia. Tytuł projektu: „Wpływ stresu temperaturowego na aktywność układu odpornościowego chrząszcza Tenebrio molitor L”.

 

7. Zofia Kołaczek – studentka Wydziału Neofilologii, kierunek: filologia, specjalność arabistyka. Tytuł projektu: „Działalność społeczności muzułmańskiej w Wielkopolsce na rzecz dialogu międzykulturowego oraz utrzymania tożsamości”.

 

8. Jagoda Kurnikowska – studentka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej oraz Wydziału Filozoficznego, kierunek: polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie. Tytuł projektu: „Metoda Lego-Logos jako narzędzie usprawniające proces interpretacji tekstów lirycznych w edukacji polonistycznej (klasy IV i VIII szkoły podstawowej)”.

 

9. Kamila Malinowska – studentka Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej oraz Wydziału Neofilologii, kierunek: Międzyobszarowe Indywidualne Studia Humanistyczne i Społeczne, filologia duńska. Tytuł projektu: „Wzorce inicjacyjne dziewcząt w tradycyjnych i nowoczesnych baśniach literackich oraz ich filmowych adaptacjach wytwórni Walta Disneya”.

 

10. Michał Mróz – student Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej, kierunek: filmoznawstwo i kultura mediów. Tytuł projektu: „Estetyka wzniosłości w Dark Souls. Filozofia i sztuka w grach wideo”.

 

Program grantowy jest jednym z kilku elementów składających się na program BEST Student. Przyznany grant w wysokości 5 tys. zł (z czego 30% stanowi rodzaj wynagrodzenia dla autora za wysiłek badawczy), można będzie wykorzystać na udział w warsztatach i seminariach związanych z przedmiotem badań. Jego uczestnicy będą mogą skorzystać także z letniego obozu pod hasłem BEST Student CAMP. Dla najlepszych przygotowano także propozycję pod hasłem Best STUDENT Lab, czyli możliwość skorzystania z pracy z najlepszymi naukowcami w licznych uniwersyteckich laboratoriach, a także BEST Student LANGUAGE, ofertę poszerzenia znajomości języków, nie tylko angielskiego.