Wersja graficzna

Dzień e-sportu na UAM - zapraszamy na konkurs

Fot. Michał Kosakowski
Fot. Michał Kosakowski

- Uważasz, że znasz się na e-sporcie, albo uważasz, że się nie znasz, ale chciałbyś się poznać, albo lubisz Minecrafta, lub po prostu lubisz się pośmiać? Zapraszamy na konkursowy stream live na temat e-sportu zorganizowany w uniwersum Minecraft - zachęca prof. Łukasz Kaczmarek z Wydziału Psychologii i Kognitywistyki, który swój kanał na Youtube pn. NAŁUKA wykorzystuje do popularyzacji psychologii podczas grania. - Wyjątkowe okoliczności, w których obchodzimy w tym roku Dzień Sportu, wymagają wyjątkowej kreatywności - dodaje. Konkursowi patronuje Rektor UAM prof. Andrzej Lesicki.

 

6 maja to tradycyjnie na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Dzień Sportu i dzień wolny od zajęć dydaktycznych. Chociaż pandemia pokrzyżowała uczelni plany i wydarzenie w tradycyjnej formie się nie odbędzie, proponujemy rywalizację w bezpiecznym zaciszu własnego domu. Prof. Łukasz Kaczmarek zaprasza na kanał NAŁUKA, gdzie organizuje konkursowy stream live na temat e-sportu, zorganizowany w uniwersum jednej ze znanych gier.

Konkurs odbędzie się pod adresem: https://youtu.be/zIuCQoa6Ils, w środę, 6 maja, o godz. 20:00. Pierwszą nagrodą będzie gamingowa klawiatura mechaniczna Patriot Viper V730. Premiowane będzie także II miejsce – jego zdobywca otrzyma gadżety UAM.

Prof. Łukasz Kaczmarek wraz z Maciejem Behnke z WPiK prowadzą naukowe badania nad sportem w formie elektronicznej. Naukowcy wnieśli do badań rozbudowaną metodykę psychofizjologicznych eksperymentów laboratoryjnych. Oprócz samych wyników rozgrywki rejestrowali sygnały fizjologiczne (np. częstotliwość i zmienność skurczów serca), ekspresję mimiczną, czy aktywność motoryczna ciała. Aktualnie czekają na wyniki konkursu NCN, w którym złożyli grant związany z gamingiem i COVID-19.

- E-sport w ostatnim dziesięcioleciu zmienił się z aktywności „nerdów” i osiągnął status fenomenu najchętniej oglądanego sportu wśród młodego pokolenia - mówi Maciej Behnke. - E-sport jest sportem, tak jak e-learning (o czym przekonaliśmy się ostatnio) jest pełnoprawną i skuteczną formą edukacji. Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości e-sport będzie nabierał jeszcze większego znaczenia i coraz większa liczba ludzi będzie formułowana opinie na jego temat oparte na faktach, a nie tylko wyobrażeniach - podsumowuje Maciej Behnke. 

 

Wydarzenia Wydział Psychologii i Kognitywistyki

Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z polityką prywatności UAM.

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.