W dniu 11 kwietnia 2019 roku odbyło się uroczyste otwarcie siedziby Bilingualism Matters @Poznań, znajdującej się przy ul. Święty Marcin 78 w Poznaniu.
Bilingualism Matters @Poznań, to centrum badawczo-informacyjne działające od września 2018 roku przy Wydziale Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i jest jednym z 23 międzynarodowych oddziałów centrum Bilingualism Matters znajdującego się na Uniwersytecie Edynburskim. Działalność polskiego oddziału zainaugurowana została 25 września 2018 r. Bilingualism Matters @Poznań współpracuje z rodzicami, nauczycielami, służbami zdrowia, politykami i pracodawcami. W czwartek 11 kwietnia odbyło się uroczyste otwarcie siedziby Bilingualism Matters @Poznań, znajdującej się przy ul. Święty Marcin 78.
-Mamy do czynienia z centrum badawczym. Uniwersytet, który aspiruje do miana uczelni badawczej w rozumieniu ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce potrzebuje takich jednostek, w których będziemy bardzo silnie się koncentrować na wybranych tematach badawczych. Powstanie tego Centrum jest jednym z argumentów za tym, by nasz Uniwersytet taką uczelnią badawczą był - mówiła prorektor ds. jakości kształcenia, prof. Beata Mikołajczyk.
Czytaj także: Bilingualism Matters na Wydziale Anglistyki
W ramach swojej działalności, Bilingualism Matters @Poznań prężnie współpracuje z takimi podmiotami jak, między innymi, Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli (ODN) w Poznaniu czy też Migrant Info Point (MIP). Co więcej, o roli dwu- i wielojęzyczności członkowie i członkinie oddziału dzielą się z lokalną społecznością wygłaszając liczne wykłady oraz prowadząc warsztaty zarówno dla uczniów jak i nauczycieli z wielkopolskich szkół. W nowo otwartej siedzibie BM@Poznań, przeprowadzane będą regularne warsztaty oraz wykłady mające na celu szerzenie wiedzy na temat dwu/wielojęzyczności i wielokulturowości wśród lokalnych społeczności. Oddział będzie również oferował konsultacje ze specjalistami: logopedami, psychologami, edukatorami oraz naukowcami, tym samym umożliwiając przestrzeń do szerokiej dyskusji na temat dwu/wielojęzyczności.