We wtorek 21 sierpnia w Gabinecie Prorektora ds. informatyzacji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, prof. Marka Nawrockiego, podpisana została umowa o współpracy pomiędzy uczelnią a firmą informatyczną Cognifide.
Firma od 2005 roku tworzy aplikacje internetowe, oparte o CMS: Adobe Experience Manager i Sitecore dla znanych marek: Ford, Lincoln, Shell, Colgate-Palmolive, Unilever czy Telegraph. Swoje biura ma w Londynie, Nowym Jorku, Bydgoszczy i Poznaniu. Wśród celów i planów tej współpracy najważniejsze jest współdziałanie w kształceniu młodych ludzi na kierunkach informatycznych i matematycznych, wsparcie studentów przy wykorzystaniu wiedzy teoretycznej w biznesowych realiach np. w trakcie warsztatów. Umowa przewiduje także staże studenckie oraz konsultacje w sprawie programu nauczania. „Feel good @Cognifide”- to główne motto firmy, której celem jest mentoring, dzielenie się wiedzą i dobrą atmosferę oraz współpraca z lokalnymi partnerami. W spotkaniu udział wzięli Prorektor prof.UAM dra hab. Marek Nawrocki, Prodziekan ds. studenckich Wydziału Matematyki i Informatyki prof. UAM dr hab. Jerzy Szymański oraz, z firmy Cognifide, Ewa Łusiak-Jędra - Dyrektor Finansowa oraz Marcin Stańczyk - Dyrektor Zarządzający.
Polecamy również:
Matematyka i informatyka otwierają drogę - rozmowa z prof. Markiem Nawrockim