Ogłoszono wyniki Wydziałowego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską (za rok 2018)! Nagrody i dyplomy wręczone zostały Laureatom podczas posiedzenia Rady Wydziału.
Jury obradowało w składzie: prof. UAM dr hab. Anna Gawarecka, dr hab. Anna Śliwińska, dr hab. Agnieszka Kula, prof. dr hab. Agata Stankowska (przewodnicząca), prof. UAM dr hab. Krzysztof Kurek, dr hab. Jerzy Borowczyk, dr Radosław Piętka, dr hab. Maciej Parkitny
Na Konkurs napłynęło 19 prac (9 literaturoznawczych, 3 językoznawcze oraz 5 rozpraw zakwalifikowanych do kategorii prac ogólnohumanistycznych). Po burzliwych, długich, pełnych pasji dyskusjach nad zgłoszonymi pracami Jury ustaliło następujący werdykt:
W kategorii prac literaturoznawczych:
Laureatką III nagrody została Agata Chwirot za pracę Literackie portrety Christophera Robina Milne’a w oryginałach i polskich przekładach (promotorką pracy była dr hab. Ewa Rajewska).
Nagroda II przypadła Patrycji Mazur za pracę zatytułowaną Pieśń jako siła kreacyjna. „Lotos” Jerzego Żuławskiego wobec tradycji staroindyjskiej (promotorem pracy był prof. Radosław Okulicz-Kozaryn).
Nagrodę I zdobyła Zofia Kara za pracę Skopje w machinie (prze)twórczej Vlady Uroševik'a. Między rzeczywistością a wyobraźnią (promotorką pracy była prof. Marzanna Kuczyńska).
W kategorii prac językoznawczych:
Wyróżnienie zdobyła Aleksandra Deskur za pracę Teoria upiśmiennienia - od intuicji do nauki (promotorem pracy był prof. Tomasz Mika).
Laureatem nagrody I został Wojciech Stelmach, który jest autorem pracy Historyja barzo cudna wobec źródeł. Przekład, kompilacja, dzieło (promotorką pracy była dr hab. Dorota Rojszczak-Robińska).
W kategorii prac ogólnohumanistycznych:
Wyróżnienia otrzymali:
Anna Kołodziej za pracę Kicz w przedstawieniach Holokaustu. Literatura – Film – Instalacje artystyczne (promotorką pracy była dr hab. Irena Górska)
oraz
Marcin Śrama za pracę Portret wolnomularza w dramacie oświeceniowym (promotorką pracy była pani prof. Barbara Judkowiak).
Nagrodę II otrzymała Natalia Panas za pracę O czym szepcze władza. Pamięć kulturowa a kobiecy dyskurs emancypacyjny: „Uspomene“ Delfy Ivanić i „Pamiętniki“ Teodory Krajewskiej (napisaną na seminarium prof. Magdaleny Koch).
Jury przyznało dwie równorzędne Nagrody I. Otrzymali je:
Nadia Czachowska za pracę (Re)konstrukcje postaci Gavrila Principa we współczesnej kulturze serbskiej (promotorką pracy była prof. Magdalena Koch)
oraz
Stanisław Godlewski za pracę Leonia Jabłonkówna. Inne spojrzenie (promotorką pracy była prof. Ewa Guderian-Czaplińska).
Nagrodę imienia Profesora Jarosława Maciejewskiego w roku 2018 zdobyła:
Aleksandra Sikorska za pracę zatytułowaną Renesans Cypriana Norwida (promotorem pracy był prof. Krzysztof Trybuś).
Czytaj też: Klątwa Collegium Maius zadziałała
GRAND PRIX
zdobył Gerard Ronge – autor pracy zatytułowanej Laboratorium narracyjne. O prozie Ignacego Karpowicza (promotorem pracy był prof. Tomasz Mizerkiewicz).
Gratulujemy Autorom i Promotorom nagrodzonych prac!