Wersja kontrastowa

Edukacja w czasach pandemii – e-book dla nauczycieli

fot. Adrian Wykrota
fot. Adrian Wykrota

Pod redakcją prof. Jacka Pyżalskiego z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu powstała publikacja „Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele”. E-book dostępny od kilku dni za darmo pobrano już ponad 6 tysięcy razy!

- Pomyślałem, że tego typu opracowanie jest pilnie potrzebne w Polsce – mówi prof. Jacek Pyżalski. - Potrzebny jest rodzaj szkieletu wspólnej myśli, który pozwoli spojrzeć z dystansu na to, co i po co obecnie robimy jako nauczyciele. Co jest ważne, a co jest tylko mniej znaczącym szczegółem? Na czym skupić się najbardziej? Czego na pewno nie możemy pominąć? Wreszcie – jakie błędy w obecnej sytuacji łatwo popełnić? Myślę, że obecnie nikt nie potrafi wyczerpująco odpowiedzieć na te wszystkie pytania. Jednak wiele zmienia już samo ich zadanie i próba krytycznej na nie odpowiedzi – dodaje naukowiec.

Czytaj także: Częściej, ale bez wsparcia – dzieci w internecie 2020

Książka dotyczy wielu istotnych spraw, m.in. relacji nauczyciel-uczeń, relacji rówieśniczych czy doboru sensownych narzędzi edukacji zdalnej. Podręcznik powstał błyskawicznie i jest odpowiedzią środowiska akademickiego na edukacyjne potrzeby w czasach pandemii. - Planeta Ziemia została uwięziona w Escape Room’ie. Ludzkie tragedie, choroby i śmierć rodzą lęki i paraliżują. Ale też budzą społeczną wrażliwość i chęć niesienia pomocy, troskę o osoby starsze i o dobre wykształcenie dzieci. Każdy dzień zmusza do pokonywania wielu barier związanych z mądrym, sprawnym i skutecznym kształceniem zdalnym. Powoduje też problemy wychowawcze i rodzinne. Podręcznik pomaga zrozumieć, zamienia obawy w świadome działania. Wyjaśnia, ułatwia i pokazuje… - napisał w recenzji prof. dr hab. Maciej Tanaś z Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Czytaj więcej. Edukacja w czasach pandemii – e-book dla nauczycieli na nietypowe czasy

Nauka Wydział Studiów Edukacyjnych

Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z polityką prywatności UAM.

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.