Wersja kontrastowa

Dr Justyna Duch-Adamczyk. Życzliwa atmosfera to otwartość

dr Justyna Duch-Adamczyk  Fot. Adrian Wykrota
dr Justyna Duch-Adamczyk Fot. Adrian Wykrota
Dr Justyna Duch-Adamczyk

Każdy przedmiot należy dokładnie zaplanować, dopasować do grupy studenckiej, reagując na potrzeby studentek i studentów poprzez opracowanie dodatkowych materiałów, dopasowanych do ich poziomu językowego i zainteresowań mówi dr Justyna Duch-Adamczyk z Wydziały Neofilologii. 

 

Na wstępie chciałabym podziękować wszystkim moim studentkom i studentom za nagrodę Praeceptor Laureatus. Jest to dla mnie ogromne wyróżnienie, a także motywacja i inspiracja do dalszej pracy. 

 

W Instytucie Lingwistyki Stosowanej prowadzę różne zajęcia, między innymi wykłady i ćwiczenia z gramatyki opisowej języka niemieckiego, seminarium licencjackie z zakresu językoznawstwa, a także praktyczną naukę języka niemieckiego.

Przygotowanie do zajęć rozpoczynam od rozplanowania materiału i przygotowania merytorycznego. Studentki i studenci zawsze dokładnie wiedzą, jakie są moje wymagania dotyczące zaliczenia przedmiotu i czego od nich oczekuję. 

 

Każdy przedmiot należy dokładnie zaplanować, dopasować do grupy studenckiej, reagując na potrzeby studentek i studentów poprzez opracowanie dodatkowych materiałów, dopasowanych do ich poziomu językowego i zainteresowań. Zawsze staram się, aby moje materiały na zajęciach były aktualne i odnosiły się do współczesnego języka i świata. 

Uważam, że nie ma takiego przedmiotu, który nie mógłby wzbudzić zainteresowania. Aby jednak studenci polubili przedmiot, trzeba go lubić samemu i pracę ze studentami również. 

 

W mojej pracy cenię sobie bezpośredni kontakt ze studentkami i studentami. Bardzo istotna jest także atmosfera na zajęciach. Życzliwa atmosfera sprzyja otwartości, dyskusjom i pytaniom, dlatego zawsze powtarzam na swoich zajęciach, aby nie bać się pytać i upewniać, bowiem złych pytań nie ma. W takiej atmosferze studentki i studenci chętniej otwierają się na komunikację w języku obcym. Dlatego zawsze zachęcam do aktywności i stopniowego przełamywania własnych barier językowych. Przecież język to przyszłe narzędzie pracy, które ma dawać radość i przyjemność! 

 

Choć nie ma jednej recepty na bycie dobrym dydaktykiem, to moim zdaniem wykładowca powinien przekazywać wiedzę w sposób klarowny i przystępny. Ponadto powinien być wymagający, ale przy tym tolerancyjny, cierpliwy i otwarty na dyskusję i potrzeby studentek i studentów. Ważne jest także nasze własne pozytywne nastawienie, które z pewnością przekłada się na jakość prowadzonych przez nas zajęć. 

 

Czytaj też: Prof. Tomasz Wicherkiewicz. Nie dla mnie elficki

 

Nauka Wydział Neofilologii

Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z polityką prywatności UAM.

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.