Nie mam jednej konkretnej techniki prowadzenia zajęć, ani recepty, jak należy zajęcia prowadzić. Dla mnie bardzo istotna jest elastyczność, dostosowywanie swoich praktyk dydaktycznych do grupy studentów. Mówi Dr Dorota Blinkiewicz laureatka nagrody Praeceptor Laureatus.
Staram się reagować na sytuację i zaadaptować się do niej. Myślę, że otwartość, słuchanie i odpowiadanie na pytania studentów w sposób życzliwy i z uśmiechem jest zawsze skuteczną metodą dotarcia do grupy. Ważną dla mnie kwestią jest, by studenci nie bali się zadawać pytań w trakcie zajęć, by student miał komfort psychiczny. Staram się tak uczyć, jak sama bym chciała być uczona.
Biorę również pod uwagę to, że nie jestem specjalistką dydaktyki, czy szeroko pojętej psychologii (natomiast są to zagadnienia, które mnie interesują), dlatego staram się rozwijać swoją wiedzę z zakresu psychologii, motywacji itp. Dlatego też w czasie wolnym uczestniczę w różnych konferencjach o dydaktyce i psychologii. Czasami podpatruję techniki innych dydaktyków i te techniki, które uznaję za ciekawe, skuteczne staram się zapożyczać i stosować. Wymiana doświadczeń, rozmowa z osobami, które cenię w dziedzinie dydaktyki, czasami omówienie zaistniałych problemów z bardziej doświadczonymi koleżankami i kolegami daje inną perspektywę i poszerza wachlarz własnych technik.
Dla mnie praca ze studentem, uczniem, czy jakimkolwiek żywym organizmem to nieustanny rozwój swoich umiejętności.
Dr Dorota Blinkiewicz
adiunkt w Zakładzie Arytmetycznej Geometrii Algebraicznej
Wydział Matematyki i Informatyki
zob. też. Dr Magdalena Grajek. Stawiam siebie po drugiej stronie
Warto dodać, że oprócz wykształcenia ścisłego dr Blinkiewicz ukończyła także studia licencjackie w klasie fortepianu na Akademii Muzycznej. Występowała z recitalem fortepianowym na międzynarodowych konferencjach naukowych oraz na koncercie rektorskim.