W Auli Lubrańskiego odbyła się konferencja wieńcząca projekt MaMLISE, który przez ostatnie trzy lata była realizowany na Wydział Neofilologii UAM. Spotkanie otworzyła prorektorka prof. Katarzyna Dziubalska Kołaczyk przedstawiając naszą uczelnię a także działania zmierzające do jej umiędzynarodowienia. Sam projekt, który przyjął nazwę od Majority and Minority Languages in School Environment opisywaliśmy na łamach Życia Uniwersyteckiego. Stanowi on odpowiedź na rosnące zróżnicowanie kulturowe i językowe szkół, wynikające z migracji spowodowanej sytuacją międzynarodową, szczególnie wojną w Syrii lub Ukrainie.
- Wychodzimy z sektora edukacji szkolnej i od samego początku chcieliśmy być równorzędnym partnerem dla szkół – mówiła prof. UAM Anna Szczepaniak-Kozak, główna koordynatorka projektu. – W projekcie uczestniczyło 8 organizacji z czterech krajów w tym UAM i Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.
Realizowany na Wydziale Neofilologii projekt MaMLiSE to pierwsza w Polsce inicjatywa, która w sposób kompleksowy zajęła się przygotowaniem nauczycieli do prowadzenia zajęć w szkołach zróżnicowanych pod względem językowym. Docelowo ma ona pomóc nauczycielom, uczniom i rodzicom. Sprzyjać temu będzie książka w otwartym dostępie dla osób szkolących nauczycieli, cykl warsztatów dla nauczycieli, platforma e-learningowa oraz materiały dla rodziców a także specjalne wydanie czasopisma „Glottodidactica”, wydawanego w Instytucie Lingwistyki Stosowanej, poświęcone tematyce projektu.
- Czas zacząć zbierać owoce naszej pracy - przyznała dr Iza Czerniejewska, koordynatorka ze strony poznańskiego ODN-u.