Wersja graficzna

LEGO® na UAM

fot. Przemysław Stanula
fot. Przemysław Stanula

26 lipca 2018 na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu odbyło się spotkanie przedstawicieli LEGO Education, AKCES Edukacja oraz przedstawicieli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, podczas którego zaprezentowane zostały sale, w których już niebawem powstanie na naszej uczelni LEGO® Education Innovation Studio. Na zbudowanie LEIS uczelnia otrzyma od LEGO Education ponad 100 zestawów różnych rozwiązań klocków LEGO (DUPLO, WeDo 2.0, EV3) wraz z zestawami rozszerzającymi o wartości ponad 120 tysięcy złotych.

fot. Przemysław Stanula

Zobacz: Matematyka i informatyka otwierają drogę

Czwartkowe spotkanie miało na celu przede wszystkim otwarcie się różnych środowisk związanych z edukacją na budowanie nowatorskiej inicjatywy, której efektem ma być stworzenie przestrzeni pomiędzy studentami, wykładowcami, nauczycielami i uczniami do rozwoju nauki, wiedzy oraz szerokiej gamy kompetencji z wykorzystaniem między innymi narzędzi robotyki.

fot. Przemysław Stanula

– Warto dodać, że UAM to pierwsza w Polsce uczelnia, która rozpoczęła współpracę z LEGO® Education Innovation Studio – mówi Tomasz Piłka, kierownik Laboratorium Wsparcia i Rozwoju Aplikacji. W październiku 2017 roku Uczelnia podpisała umowę ramową o współpracy z Fundacją ALE Nauczanie i firmą AKCES Edukacja – wyłącznym partnerem oraz oficjalnym dystrybutorem LEGO® Education w Polsce.

fot. Przemysław Stanula

 

LEGO Education Innovation Studio bazuje na koncepcji praktycznego ujęcia procesu dydaktycznego, wyzwalającego u dzieci autentyczny zapał do odkrywania. Inżynierowie oraz naukowcy, którzy jutro będą zmieniać świat, siedzą dzisiaj w szkolnych ławkach i czekają na inspirujące, pobudzające i aktywizujące zadania. Więcej informacji na temat programu: akcesedukacja.pl/leis/

Wydarzenia Wydział Matematyki i Informatyki

Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z polityką prywatności UAM.

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.