Wersja kontrastowa

Uczniowie stanęli oko w oko z matematyką

W Auli Wydziału Matematyki i Informatyki ma miejsce Uczniowskie Sympozjum Matematyczne, podczas którego młodzi naukowcy prezentują wyniki swoich badań. Celem sympozjum jest popularyzacja matematyki wśród uczniów i doskonalenie nauczycieli. Jak podkreślają organizatorzy, wydarzenie to ma stworzyć możliwość aktywnego uczestniczenia w zajęciach.

Sympozjum jest przygotowywane przez uczniów , nauczycieli, studentów i pracowników naukowych dla uczniów i nauczycieli z innych szkół. Młodzież uczestniczyła  we wszystkich etapach tworzenia tego wydarzenia. Od planowania do prowadzenia całości a nawet wygłaszania prelekcji razem z uznanymi autorytetami w dziedzinie matematyki. Sympozjum adresowane jest do zainteresowanych matematyką uczniów szkół podstawowych klas V-VI województwa wielkopolskiego oraz nauczycieli matematyki.

Czytaj też: Festiwal Matematyki po raz trzeci

- Uczniowskie Sympozjum Matematyczne to wydarzenie szczególnie ważne i niezwykle przydatne. Jego niewątpliwa ranga wzrasta także poprzez fakt, iż jest współtworzone i realizowane przez uczniów – niewątpliwych pasjonatów matematyki, nauczycieli – ich mentorów zarażających pasją i miłością do, co podkreślają od lat nie tylko, ale na pewno bardzo mocno, sami ludzie zajmujący się edukacją matematyczną, „królowej nauk”, kadrę uczelni wyższych – próbującą zgłębiać, przybliżyć i zrozumieć przeróżne wątki edukacji matematycznej oraz wszystkich ludzi, którym, w mojej ocenie, szczególnie bliska musi być kwestia podnoszenia poziomu kompetencji matematycznych dzieci, na każdym etapie edukacji - mówi dr Tomasz Przybyła z Komitetu Organizacyjnego, dodając: Sympozjum to jest przyczynkiem nie tylko do spotkań z drugim człowiekiem, wymiany poglądów i rozwijających pasje rozmów, ale z pewnością przyniesie wymierne korzyści każdemu uczestnikowi.
 
Podczas warsztatów dla nauczycieli, zostanie wygłoszony przez dra Tomasza Przybyłę i dra hab. Michała Klichowskiego z Wydziału Studiów Edukacyjnych wykład pt. "Gdzie w mózgu jest matematyka?".
 
- Neuronalne korelaty umysłowych obliczeń matematycznych odnajdywane są najczęściej w lewej półkuli mózgu, szczególnie w jej ciemieniowych obszarach. Najnowsze wyniki badań naukowych sugerują jednak, iż dla skomplikowanych operacji arytmetycznych istotne mogą być także prawopółkulowe homologii klasycznych ośrodków matematycznych. Co więcej, nowe studia ukazują obupółkulowe zaangażowanie kory skroniowej w mentalną matematykę. W naszym wystąpieniu spróbujemy więc odpowiedzieć na pytanie, jakie obszary korowe pełnią krytyczną rolę dla umysłowych obliczeń arytmetycznych? Tym samym, zmierzymy się niejako z problemem lokalizacji matematyki w ludzkim mózgu - opisują wykładowcy.
 
Nauka Wydział Matematyki i Informatyki

Ten serwis używa plików "cookies" zgodnie z polityką prywatności UAM.

Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.