Studenci IV roku kierunku nauczanie biologii i przyrody UAM przygotowali interdyscyplinarne projekty STEAM (łączące science, technologie, inżynierię, sztukę i matematykę) dla uczniów SP im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Hasło przewodnie projektów – Rzeki PLANETY.
Projekty zostały zrealizowane pod kierunkiem prof. Marleny Lembicz w ramach modułu STEAM i TIK w projektach międzynarodowych na lekcjach, a już 16 czerwca odbędzie się konferencja studencka podsumowująca osiągnięte efekty. Gośćmi spotkania będą – panie Zyta Czechowska (nauczyciel Roku, Dyrektor NODN) oraz Katarzyna Bałucka - Dębska (Dyrekcja Generalna ds. Działań w Dziedzinie Klimatu, Komisja Europejska).
Projekt od dwóch lat koordynuje prof. Marlena Lembicz z Wydziału Biologii. Współprowadzi go z wicedyrektorem Szkoły im Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Jednocześnie jest to szkoła patronacka projektu, a jej wicedyrektor - Tomasz Ordza - jest ambasadorem eTwinningu w Polsce.
W tym roku projekty studenckie były prowadzone pod hasłem "Rzeki Planety".
- Dzięki temu modułowi i współpracy z Tomaszem Ordzą, wicedyrektorem Szkoły im. K. Nowaka w Dąbrówce, Wydział Biologii otrzymał za pomysł i wdrożenie modułu - STEAM i TIK w projektach międzynarodowych na lekcjach w roku akademickim 2021/2022 wyróżnienie (odznakę) - Quality Label for Initial Teacher Education Institutions/Odznaka Jakości dla Instytucji i edukatorów kształcących przyszłych nauczycieli.
Dodajmy, że wyróżnienie jest przyznawane przez Krajowe Biura eTwinning programu Unii Europejskiej za działania w zakresie implementacji idei programu eTwinning oraz realizacji projektów, które osiągnęły wysoki poziom efektywności oraz jakości - innowacyjność podejmowanych działań, opartych na kreatywnym i efektywnym wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, wdrożenie metody projektu jako sposobu na realizację podstawy programowej, przygotowanie przyszłych nauczycieli do pracy w nowoczesny sposób dostosowany do potrzeb uczniów.
Czytaj też: Ryzosfera=inspiracja